SP laat onderzoek over CVV vervoer door wethouder Verbeek niet van tafel schuiven.

18 juni 2010

Tijdens de commissievergadering MO van afgelopen maandag 14 juni heeft wethouder Verbeek het onderzoek van de SP simpel van tafel geveegd. Het enige inhoudelijke commentaar wat Verbeek gaf op het onderzoek was dat gebruikers hun klachten officieel moesten melden. Verder verwees de wethouder naar een eigen onderzoek waarin de gebruikers van dit vervoer niet zijn ondervraagd, het resultaat ziet er dan heel anders uit. De SP is verbolgen over zoveel onvermogen en halsstarrigheid van de wethouder om niet te luisteren naar de klachten van de gebruikers van dit vervoer op maat (CVV).

SP raadslid Diny Borrmann heeft het onderzoek ruim voor de commissievergadering aan wethouder Verbeek aangeboden. Tijdens deze aanbieding mocht er geen pers aanwezig zijn (!). In het gesprek wat daarop volgde, beloofde wethouder Verbeek om dit onderwerp op de volgende commissievergadering te agenderen. “Toen ik de agenda van de commissievergadering MO bekeek, was ik verbaasd dat dit onderwerp niet op de agenda stond. Ik heb toen direct een mail gestuurd naar alle fracties om mij te ondersteunen om dit punt tijdens de commissievergadering te agenderen. We hebben dit onderzoek onder ca 60 gebruikers uitgevoerd, het is een representatief onderzoek en daarmee ook het resultaat. het ziet er naar uit dat wethouder Verbeek dit onderzoek definitief in de la laat verdwijnen. De wethouder durft niet te erkennen dat de dienstverlening van Connexxion ver onder de maat is. De SP laat het hierbij niet zitten” aldus SP raadslid Diny Borrmann.