SP kamerlid Hans van Leeuwen buurt in de Kleinpolder

29 juni 2009

SP kamerlid Hans van Leeuwen buurt in de Kleinpolder

Van Leeuwen in gesprek met bewonersSP Tweede Kamerlid Hans van Leeuwen is op 29 juni meegegaan met de afdeling Zuidplas met het buurten in de wijk Kleinpolder. Van Leeuwen, die de ontwikkeling van de Zuidplas doet in de Tweede Kamer, ging met de lokale leden huis aan huis af om te kijken hoe de mensen de buurt en hun omgeving ervaren.Tijdens de enquete gaf men ook de lokale SP krant af bij de inwoners.

Door regelmatig te buurten in de buurt heeft de SP haar eigen graadmeter hoe het met buurten is gesteld. Van Leeuwen was vooral verbaasd dat de mensen zelden of nooit lokale politici hadden gezien en dat men ook niet wist wie de wijkagent was. "Over het algemeen is men wel in deze wijk heel tevreden. Enkele bewoners klaagde vooral over het hard rijden van de auto´s in de straat. Het was voor de mensen soms ook wel wennen dat er een Tweede Kamerlid voor de deur stond. Maar als men eenmaal ging vertellen kwamen de verhalen voluit. Ik vond het fijn om te doen na een dag lang vergaderen met Minister Cramer" aldus de Leidschendammer.

De SP zal binnenkort de bevindingen uit de enquete bekend maken. Het rapportcijfer voor de Kleinpolder is wel snel duidelijk, ruim voldoende tot goed! Naast deze bevindingen zal de SP ook aan de slag gaan met wat conclusies en ook over het slechte onderhoud van de troittoirs in Kleinpolder.Hans van Leeuwen, tweede kamerlid SP