Verkiezingsprogramma 2014-2018

Voor u ligt het programma van de SP Zuidplas.Ons thema is “100% sociaal”. Daar gaan we voor als SP de aankomende vier jaar, in de gemeenteraad maar ook daarbuiten. Want de werkzaamheden van de partij  houden niet op aan de gemeentegrens van Zuidplas, die gaan zelfs door tot aan Brussel. Een praktijkvoorbeeld is dat we vanuit Zuidplas bij onze provinciale collega´s hebben aangeven dat een Moordrechtboog Zuidplas financieel om zeep zou helpen. Dit is door de Statenfractie naar voren gebrachten na overleg hoefde Zuidplas niet op te draaien voor deze plannen. Korte lijnen met elkaar maar toch allemaal zelfstandig. Zonder lokaal werk kan je niet. Dit programma is dan ook lokaal geschreven en door de lokale leden goedgekeurd. Uiteraard zitten de uitgangspunten van onze partij er in: Gelijkwaardigheid, solidariteit en menselijke waardigheid! Met die uitgangspunten en idealen uit ons programma “Heel de mens” is dit programma gemaakt en goedgekeurd door onze leden!

Politiek is niet alleen vergaderen in de raadszaal, af en toe opdraven op een door de gemeente geregiseerd avondje, maar is ook de wijken in!  Zonder feiten geen recht van spreken. Daarom deden we meerdere keren onderzoek in de wijken. Ook zonder directe aanleiding gaan we met inwoners in gesprek en ook buiten verkiezingstijd! Naast bezoeken stonden we met de tomatometer in de dorpen om zo uw mening te vragen en voerde we actie op verschillende gebieden. De SP is meer!

In de raad waren we de kleinste fractie maar wel met uitgesproken mening. Soms werd dat neergezet als “valse hoop” geven,  “daar gaan we niet over” hoorde we vaak en “niet het eerlijke verhaal” als je gewoon van mening bent dat je als raad je soms te snel verstopt achter de raadsmicrofoon.  Als je wilt gaan voor een 100 procent sociaal Zuidplas zal je soms anders moeten denken. Daarmee gaf de SP ook kleur aan Zuidplas, te staan voor punten en dan ook door te strijden en niet te snel de hoop op te geven. Daarom is een stem op de SP op 19 maart er eentje waar u op 20 maart nog iets aan heef

Download programma in PDF