Laster naar SP over Lidl?

22 juli 2015

Laster naar SP over Lidl?

vandaag las ik een stukje in het AD van heer Heijster, Met verbazing las ik zijn ingezonden stukje over de Lidl in het AD. De SP zou haar kiezers bedriegen. In zijn stukje zegt hij dat in het verkiezingsprogramma staat dat de SP tegen een vestiging van de Lidl in de wijk Dorrestein is. Ik heb dat niet terug weten te vinden in het verkiezingsprogramma van de SP.

Wel zijn zij voorstander van het
vestigen van grotere detailhandel aan de randen van de gemeente. Dit is ondertussen alweer ingehaald door provinciaal beleid dat dit niet toestaat. Deze zien liever leegstand in de wijk en centra`s aangepakt. Het feit dat het toenmalig raadslid Muller zich negatief heeft uigelaten over een vestiging van de Lidl in Dorrestein was gebaseerd op onvolledige informatie en in het huidige pand.. Ook had hij de wensen van de winkeliersvereniging nog niet gehoord. Deze is wel voor een grote publiekstrekker zoals de Lidl.

Dat u tegen de vestiging van de Lidl naast u deur bent kan ik mij vanuit uw oogpunt enigszins begrijpen. Dat u teleurgesteld bent dat de nota van uitgangspunten door de raad is aangenomen ook. Het is niet netjes om dan met modder ter gaan gooien naar mensen die met oog voor iedereen een zo goed mogelijke beslissing proberen te nemen. Het feit dat u vindt dat de kiezers van de SP in deze bedrogen zijn is ook onzin. U en uw belangengroep voelen zich bedrogen. Leden van de SP en veel kiezers zijn wel degelijk blij dat er nu een mogelijkheid is dat er een Lidl in Nieuwerkerk aan den IJssel komt. U spreekt dus namens een groep mensen die zich inzetten tegen de vestiging van deze Lidl wat uw goed recht is. Het is dus schandalig dat u op deze manier probeert mensen die anders denken zo zwart te maken. Dit heeft u ook al eerder naar de burgemeester en de wethouder gedaan zonder enig bewijs.

Het feit dat Dhr. Baas zijn wethouder aanspreekt over busverbindingen in de
gemeente Zuidplas ligt in het feit dat dit, in tegenstelling van de vestiging van de Lidl, wel in het verkiezingsprogram van de SP staat. Misschien eerst het lezen
alvorens u deze laster uitspreekt?Uiteraard snap ik uw argumementen maar u met net zoals wij en iedereen van de raad wel het eerlijke verhaal duidelijk vertellen.

Roy Korbijn

Afdelingsvoorzitter

SP Zuidplas

(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.
(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.

• Geen HTML toegestaan.
  • Regels en alinea's worden automatisch gesplitst.